دلیل تاثیرات دوران قاعدگی بر پوست و مو

دلیل تاثیرات دوران قاعدگی بر پوست و مو

دوران قاعدگی

چه اتفاقی در دروران قاعدگی برای پوست می افتد؟

در جریان چند روز ابتدایی چرخه قاعدگی، سطح هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژسترون پایین است. این موضوع باعث خشک و مصنوعی به نظر رسیدن پوست شده و چین و چروک‌ها نیز محسوس‌تر از قبل دیده می‌شوند.

دوران قاعدگی

در جریان هفته نخست از سیکل عادت ماهیانه، هورمون استرژون که برای پوست ضروری است در سطح پایینی قرار داشته و علاوه بر شستشو و رطوبت رسانی معمولی، پوست شما نیازمند مراقبت‌های بیشتری است. اگر مشکلات پوستی و تاثیر قاعدگی بر پوست شما بیشتر از حد معمول بود بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

دوران قاعدگی

مرطوب کردن و آبرسانی پوست بهترین راهکار برای کمک به پوست جهت عبور از این چند روز حساس است.

نکات سلامتی و زیبایی در دوران قاعدگی

پس از آغاز فرآیند تخمک گذاری، فاز لوتئال نیز در نیمه دوم چرخه عادت ماهیانه آغاز می‌شود. در ادامه به چند نکته برای مراقبت از پوست اشاره می‌کنیم:

دوران قاعدگی

مصرف غذاهای پر نمک، اسنک‌ها و غذاهایی سرشار از نمک باعث احتباس آب زیر پوستی بیشتر و حس خشکی پوست می‌شود. از دستکاری صورت و جوش‌های سر سیاه، آکنه‌های سر سفید و یا هر نوع التهاب پوستی دیگری خودداری کنید.

علائم سندروم پیش از قاعدگی شامل عصبی بودن، افزایش اشتها، احتباس آب زیر پوستی و در نهایت مشکلات پوستی می‌شود. این علائم معمولا در بخش‌هایی از چانه و اطراف بینی ظاهر شده و بهتر است از آرایش سنگین و غلیظ خودداری کنید.

  1. صورت خود را به صورت مداوم شستشو دهید.
  2. از محصولات مراقبت پوست با خاصیت بهبود آکنه استفاده کنید.
  3. غذاهای محرک مانند کافئین و شکر سفید را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
  4. از مکمل‌های غذایی تقویت کننده پوست و مو استفاده نمایید.

تاثیرات دوران قاعدگی بر موی سر

سیکل‌های عادت ماهیانه باعث تغییرات هورمونی خاصی می‌شوند که مشکلاتی نظیر التهاب پوستی، تغییرات خلقی، زیاد شدن اشتها و خستگی مزمن از جمله تغییراتی هستند که می‌توان مشاهده کرد. افزایش فعالیت غدد چربی‌ساز تنها بر روی پوست صورت شما تاثیر نگذاشته و پوست کف سر و حتی موها نیز گاهی چرب و سنگین به نظر می‌رسند.مکمل های غذایی تقویت کننده  مو استفاده نمایید.

تاثیرات دوران قاعدگی بر ریزش مو

اگرچه بدن در دوران قاعدگی تغییرات هورمونی گسترده‌ای را تجربه می‌کند اما از آنجایی که مدت این تغییرات کوتاه است، تاثیر خاصی را در کاهش یا افزایش ریزش مو شاهد نخواهید بود. به طور کلی اگر از یک روتین مراقبت از مو مناسب و کارآمد بهره ببرید هیچ مشکلی نخواهید داشت.

دوران قاعدگی

تنها در برخی زنان که خونریزی شدیدتر و طولانی‌تری را در این دوران تجربه می‌کنند ممکن است افزایش شدت ریزش مو و نازک شدن تارهای مو مشاهده شود که البته موقتی بوده و با متعادل شدن مجدد هورمون‌ها، همه چیز به حالت نرمال باز خواهد گشت.

نظر خود را بنویسید