فشار خون بالا و علت و درمان

فشار خون بالا و علت و درمان

فشار خون بالا یکی از دلایل مرگ و میر جهان است.اگر به وقع درمان نشود مشکلات متعددی را به وجود می آورد. همه ما فشار خون بالا را در افراد نزدیکمان و پدر و مادر بزرگ ها دیده ایم اگر کنترل نشود می تواند منجر به حادثه شود.

دلایل فشار خون و اندازه نرمال آن

فشار خون نیروی جریان خون شما در فشار بر دیواره‌های سرخرگ‌هاست. هر بار که قلبتان می‌تپد، خون را به سرخرگ‌ها پمپ می‌کند. وقتی قلب می‌تپد و خون را پمپ می‌کند، فشار خون شما در بالاترین حد است. به این فشار سیستولی می‌گویند. وقتی قلب شما بین تپش‌ها در حال استراحت است فشار خون می‌افتد. به این فشار دیاستولی گفته می‌شود.

برای خواندن فشار خون از این دو عدد استفاده می‌شود. معمولا عدد فشار سیستولی قبل یا بالای عدد فشار دیاستولی می‌آید. برای نمونه، ۱۲۰/۸۰ یا ۱۲۰ روی ۸۰ یعنی فشار سیستولی ۱۲۰ و فشار دیاستولی ۸۰.

 

فشار خون

عوارض افزایش فشار خون چیست

بزرگ شدن بطن چپ قلب، سکته قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلب، نارسایی کلیه، صدمه به عروق خونی چشم ها (خونریزی شبکیه چشم) از مهمترین عوارض فشار خون بالا هستند. بطور معمول بیمار علائمی ندارد ولیکن بسیار مهم است که هر فرد گهگاهی فشارخون خود را اندازه بگیرد.

  • آسیب به شیریان ها
  • حمله قلبی
  • سکته مغزی
  • زوال یا جنون
  • اختلال شناخت خفیف
  • نارسایی کلیه
  • زخم کلیه
  • آنوریسم عروق کلیه

درمان فشار خون بالا

تغذیه و سبک زندگی در کنترل فشار خون بسیار موثر است. اگر در رژیم غذایی از حبوبات و ماهی استفاده کنیم در کنترل فشار خون موثر است.

یکی دیگر از تغییرات مهم سبک زندگی برای مدیریت فشار خون بالا، تحرک و ورزش است. انجام ورزش هوازی (ایروبیک) چند بار در هفته برای داشتن قلبی سالم، بسیار مفید است چون باعث بهبود جریان خون می‌شود. اگر تغییر در سبک زندگی بی‌فایده‌ بود، داروهای مختلفی وجود دارند که می‌توان برای درمان فشار خون بالا از آن‌ها استفاده کرد. مکمل های غذایی فوراور نیز در کنترل کردن فشار خون مفید هستند.

گارلیک تایم

فوراور گارلیك تایم قدمت استفاده از سیر و آویشن در رژیم غذایی روزانه به هزاران سال پیش باز می گردد. سیر گیاه پیچیده ای است. اصلی ترین ترکیب فعال سیر خام، آلیسین است. آلیسین عامل بسیار قدرتمندی است که وارد جریان خون، روده ها و پوست شده و با باکتری ها مبارزه می کند. آلیسین مهم ترین ترکیب فعال در این مکمل است. آویشن نیز دارای روغنی مفید است که سرشار از ماده تیمول بوده و به عنوان یک ضد عفونی کننده با خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی قوی عمل می کند.

ای بتا کر

فرمول اختصاصی و قدرتمند ما از قدرت آنتی اکسیدانی مبارزات رادیکال آزاد است. این مکمل پرچمدار ویتامین های کلیدی A و E را با مواد معدنی ترکیب می کند که می تواند به بدن شما در محافظت از آلودگی آلاینده ها کمک کند. 

نوشیدنی ژل آلوورا

نوشیدنی ژل آلوورا طبیعی و خالص بدون مواد نگهدارنده برای احساس طعم طبیعت.فوراور ژل خالص آلوئه ورا یک محصول تثبیت شده است. 

فوراور ابزوربنت سی

مکمل ویتامین C با سبوس جو دوسر (فوراور ابسوربت سى) مدت هاست که با سلامتی رابطه مستقیم دارد، C استفاده روزانه از ویتامین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که سیستم دفاعی بدن را در برابر C ویتامین یک مکمل قدرتمند است ،C اثرات رادیکال های آزاد مصون می دارد. 

 

 

گارلیک تایم

گارلیک تایم

ای بتا کر

ای بتا کر

فوراور آلوئه ورا ژل

فوراور آلوئه ورا ژل

نظر خود را بنویسید