علت لکه های پوستی و درمان کامل آن

علت لکه های پوستی و درمان کامل آن

لکه‌های پوستی دلایل زیادی دارد که در این مقاله هر کدام از آنها را بررسی می‌کنیم و به درمان آن می‌پردازیم و در آخر محصولات شرکت فور اور معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید لکه های پوستی را از بین ببرید.

انواع لک های پوستی

لکه های ناشی از آفتاب که به نام لکه های کبدی یا لکه های خورشیدی روی پوست هم شناخته می شوند، لکه هایی کوچک به رنگ قهوه ای و با ظاهری برجسته هستند که به دلیل تجمع رنگ دانه ها در پوست بر اثر قرار گرفتن به مدت طولانی زیر نور خورشید ایجاد می شوند.

این لکه های قهوه ای بیشتر بر روی پوست صورت و بینی، کمر، گردن، سینه، شانه ها و دست ها ظاهر می شوند و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهند.

انواع لکه های پوستی

 

لکه های هورمونی

لکه های هورمونی

این لکه ها بیشتر در حاملگی نمایان می شود مهمترین دلیل این لکه ها هم تغییرات هورمونی است که باعث می شود لکه های قهوایی ظاهر شود. که به اسم پزشکی به ملاسما معروف است. وقتی سطح استروژن در بدن خانم ها افزایش پیدا کند ملاسما بر روی پوست ظاهر می شود که بعد از دوران حاملگی و شیر دهی نیز از بین می رود.

اگر بعد از این دوران هنوز ملاسما باقیمانده است جای نگرانی نیست با مصرف کرم و لیزر درمانی به صورت کلی از بین می رود.

 

 

 

 

علتهای لکه های پوستی و ملاسما

لکه های پوستی قبل از درمان باید علت های آن بررسی شود. گاهی خبر از یک بیماری در بدن می دهد یا اصلا لک های ارثی و ژنتیکی است که ما آنها را بیان می کنیم.

  1. بیماری های های ارثی و ژنتیکی
  2. بیماری های هورمونی
  3. بیماری های التهابی
  4. بیماری های سوخت و ساز سلولی
  5. برخی داروها و عوامل شیمیایی
  6. علل تغذیه ای مثل کمبود ویتامین
  7. سوءتغذیه

درمان لکه‌های پوستی

لکه های پوستی

لکه های پوستی زیاد نگران کننده نیست به دلیل اینکه با درمان های مختلفی انجام می شود فقط نکته مهمی که در درمان های پوستی وجود دارد صبر و استمرار درمان است لکه های پوستی کمتر از شش ماه درمان نمی شود و نیاز به صبر زیادی دارد.

استفاده از ژل آلوورا

ژل آلوئه دارای خواص جادویی و معجزه آسا است که به رفع هرگونه لکه های تاریک روی پوست کمک می کند. ژل داخل برگ آلوئه ورا را به مدت 15-20 دقیقه روی صورت خود بمالید و سپس با استفاده از آب ولرم صورت خود را بشویید. سعی کنید این کار را هر روز انجام دهید.

نوشیدنی ژل آلوئه ورا شرکت فور اور

 نوشیدن ژل الوئه ورا از گیاه آلوئه ورا تشکیل شده است و برای پاکسازی کبد و دفع سموم بسیار موثر است. برای سلامتی پوست و مو و درمان انواع لکه های پوستی استفاده می شود.

مکمل غذایی جین چیا

این محصول از ترکیب منحصر به فرد گلدن شیا یک گیاه غربی و جنسینگ یک گیاه شرقی به دست آمده است که هر دو ماده  قدرتمند هستند. این محصول دارای ویتامین ها و مواد معدنی فراوان است. این محصول دارای سویا مى باشد.

کرم اسکراب آلوورا

اسكراب آلوئه ورای فوراور این محصول چیزی بیش از رسیدگی ظاهری به پوست است. این محصول با ترکیب ژل غنی شده آلوئه ورا و  به دست آمده از روغن جوجوبا، پاک کننده مواد جامد ای بسیار موثر برای پوست است که می توان آن را هر روز استفاده کرد و با استفاده منظم آن، آلودگی های جمع شده در منافذ پوست را به کلی پاک کرد.

 

نظر خود را بنویسید